Kampanie internetowe
Pytajnik

Kampanie internetowe - są częścią strategii komunikacji internetowej, w której pomysły i kreacje muszą być dokładnie dopasowane do docelowej grupy odbiorców

Obecnie oprócz pozycjonowania strony pod kątem wyszukiwarek internetowych SEO - Search Engine Optimalization , bardzo istotną częścią kampanii internetowej stają się reklamy kontekstowe. Ideą reklamy kontekstowej jest założenie, że osoba wystawiona na jej działanie zareaguje na nią pozytywnie wtedy gdy będzie ona związana z poszukiwaną przez tę osobą informacją. Ogólna zasada przeprowadzenia promocji usług czy produktów w tej formie jest bardzo prosta. W pierwszej kolejności należy zdefiniować miesięczną kwotę jaką się chce przeznaczyć na reklamę kontekstową. Następnie należy zdefiniować grupę reklam oraz powiązanych z nimi słów kluczowych. Ostatnim etapem jest optymalizacja utworzonych reklam. Jest to proces, trwający przez cały czas emisji reklam a jego główną rolą jest dbanie o jak największą skuteczność reklam. W skład kampani internetowej mogą wejśc także : kampanie banerowe czy marketing szeptany.

Jak zacząć ?
Przed rozpoczęciem działań kampanijnych należy jasno określić przekaz kampanii, cele stawiane przed kampanią reklamową i do jakiej grupy docelowej kampania ma być skierowana. Dzięki temu będziemy mogli precyzyjnie dobrać formę reklamy i przygotować efektywny plan działania.

Monitorowanie kampanii i jej optymalizacja
Wszelkie działania podczas prowadzonej kampanii są na bieżąco monitorowane i optymalizowane by w efekcie jak najlepiej wypełnić zadania stawiane przed kampanią.