Mailing

Kampanie mailingowe to forma marketingu bezpośredniego, realizowana przy pomocy poczty elektronicznej. Głównym zadaniem tej kampanii jest stworzenie wiadomości, która zainteresuje odbiorcę i nie zostanie potraktowana jako spam czyli niechciana wiadomość wysłana drogą elektroniczną. Aby rozpocząć własną kampanię mailingową należy posiadać profesjonalnie przygotowaną stronę internetową, na której odbiorcy przekazu marketingowego, wysyłanego poprzez e-mail będą mogli uzyskać dodatkowe informacje oraz podjąć określone działanie: na przykład kupić produkt lub zarezerwować usługę.

Podstawowe zadania e-mail marketingu :

  • budowanie wizerunku firmy
  • tworzenie relacji z Klientami
  • promocja usług oraz produktów

E-mail marketing obejmuje przede wszystkim zarządzanie bazami adresów e-mail, przygotowywanie treści korespondencji, wysyłanie wiadomości e-mail oraz obsługę informacji zwrotnych. Bardzo istotnym zadaniem jest śledzenie i monitorowanie skuteczności prowadzonej kampanii aby maksymalnie zwiększać jej skuteczność.

Najważniejsze zalety e-mail marketingu :

  • szybki przekaz informacji
  • niskie koszty przeprowadzenia kampanii
  • wysoka skuteczność
  • selektywność przekazu